onsdag 25. februar 2009

TIDLEGE MINNE

Eg prøver stundom å tenkje etter kva eg måtte hugse frå svært tidlege barneår. Enkelte glimt dukkar opp. Eg ser for meg meg sjølv som liten gut, truleg to år, som stod og såg på dei som skifte taket på gamlestaua. Stort meir hugsar eg ikkje frå nett den situasjonen. Men så hugsar eg ein liten prat med papen eit års tid etterpå. Eg meinte at no då eg var tre år, var eg stor. Og papen jatta med. "Men då de la tak på gamlestaua, då var eg liten," la eg til. Om lag slik er det eg hugsar det. Og kanskje var det slik det var. Eller at det har skjedd visse erindringsforskyvningar dei siste seksti åra. Då husværet til mamma vart tømt i vinter, dukka det opp eit raudt papir i tølene hennar. Eg kan merkeleg nok ikkje hugse at eg har sett det før. Det var vaksinasjonsattesten min frå 1948. Den var skriven den 18. juni, dagen før treårsdagen min, same dagen som eg hadde vore på etterkontroll. Sjølve vaksinasjonen gjekk føre seg den 10. juni, står det. Eg har eit minne om at eg vart vaksinert mot koppar i svært ung alder. Syskenbarnet mitt, Peter, var der og. Kan det vere dette som skjedde den 10. juni 1948? På attesten står det berre at eg var "innpodet med vaksinelymfe" - kva no det måtte vere retta mot. Men var det då eg fekk dei to runde flekkene eg framleis har på høgre overarm?

2 kommentarer: